فراسوی اقتصاد
ایمیل مدیر وبلاگ جهت ارتباط  agheli88@yahoo.com


 بـا ارزش تـرين بـرندهای جـهان در سال 2013


به گزارش nyTimes و به نقل از zoomit، اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال مالی پرسود توانست در جایگاه با ارزش ترین برند دنیا قرار گیرد. این گزارش که توسط اینتربرند منتشر شده، نشان می دهد که کوکاکولا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت داده اند. اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال 2000 در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت می کند.

اپل نه تنها توانسته جایگاه اول را در لیست 100 برند با ارزش دنیا تصاحب کند، بلکه این اولین بار است که کوکاکولا در این لیست اول نیست. این غول تولیدکننده نوشیدنی از همان سال 2000 که اینتربرند رتبه بندی شرکت ها را آغاز کرده بود، هر سال در صدر جدول قرار داشت. اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال 2011 در رتبه هشتم جای داشت.

جز فرامپتون، مدیر ارشد اجرایی اینتربرند در این باره گفت: امسال، اپل شاه است! هر سال کمپانی ها زندگی ما را تغییر می دهند، این تغییر تنها با محصولات آنها رخ نمی دهد، بلکه صفات و شخصیت آنها است که بیشترین تاثیر را دارد. این دلیلی است که اپل پس از 13 سال پادشاهی کوکاکولا، حال عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرده است.

رتبه اول: Apple

ارزش برند : 98 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :28% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

2. Google

ارزش برند : 93هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته : 34% +

 

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

 

3. CocaCola

ارزش برند : 79 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته : 2% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

4. IBM

ارزش برند : 78 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :4% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

5. Microsoft

ارزش برند : 59 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته : 3% +

 

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

 

6. General Electric

ارزش برند : 46 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :7% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

7. McDonald's

ارزش برند : 41 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :5% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

8. Samsung

ارزش برند : 39 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :20% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

9. Intel

ارزش برند : 37 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :5% -

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

10. Toyota

ارزش برند : 35 هزار میلیارد دلار

میزان رشد نسبت به سال گذشته :17% +

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013

در این گزارش ارزش برند اپل چیزی در حدود 98.3 میلیارد دلار تخمین زده شده که نسبت به سال 2012 حدود 28 درصد رشد داشته است. کوکاکولا نیز با وجود رشد 2 درصدی توانسته به ارزش 79.2 میلیارد دلار برسد. IBM که در سال 2012 در رتبه سوم لیست باارزش ترین برندهای دنیا قرار داشت حالا در رتبه چهارم جای گرفته و سامسونگ و اینتل نیز که به ترتیب در سال 2012 در رتبه های 8 و 9 جای داشتند، حالا در سال 2013 جابجا شده اند. نکته جالب توجه در این لیست، وجود 6 شرکت فعال در حوزه فناوری در لیست 10 برند با ارزش دنیا است.

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2013


برچسب‌ها: تازه های اقتصادی, اقتصادی, علمی اجنماعی فرهنگی و ورزشی در اقتصاد مرند, احمد عاقلی
ارسال در تاريخ شنبه ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ توسط احمد عاقلي
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

پیج رنک

آرایش

طراحی سایت