فراسوی اقتصاد
ایمیل مدیر وبلاگ جهت ارتباط  agheli88@yahoo.com

 

تصاویری از میزان پیشرفت طرح تبادل شمال به جنوب تبریز 

درمیان ده ها پروژه  زیر بنایی و کلان شهری در حال احداث شهرداری تبریز شاید بتوان از طرح عظیم تبادل دروازه ورودی شرق تبریز ی یا به تعبیری طرح تبادل کنار گذر شمالی به جنوبی و جاده تهران و بالعکس به عنوان یکی از  بزرگ ترین و البته پیچیده ترین پروژه عمرانی  شهرداری یاد کردکه مدیریت فعلی شهرداری  طی سال های اخیر با درک اهمیت و ضرورت اجرایی این پروژه نسبت به آغاز مراحل مطالعاتی و اجرایی آن اقدام کرده است.

 



طرح مطالعاتی پروژه مذکور که به اختصار "طرح تبادل دروازه تهران " نام گرفته است در سال 85 و پس از انجام اصلاحاتی در راستای علمی تر شدن مطالعات فنی مهندسی آغاز و مراحل اولیه مطالعات آن در سال 86 به پایان رسید که پس از بررسی و دقت نظرهای فنی و کارشناسی پروژه فوق اوایل سال 88 تکمیل گردید.

 


ستونهای قسمت اتصالی به بزرگراه کسایی و تقاطع جاده باسمنج


پروژه طرح تبادل دروازه تهران علاوه بر آن که یکی از پروژه های مهم و استراتژیک ترافیکی شهر تبریز به شمار می رود به لحاظ اصلاحاتی ، شهرسازی و معماری نیز از جمله بر جسته ترین پروژه های راهسازی و ترافیکی کشور محسوب می شود.


این پروژه که مشتمل بر چندین تقاطع غیر همسطح با رمپ و لوپ های دسترسی و 16 مسیر حرکتی است خواهد توانست با بهره گیری از کامل ترین شبکه ترافیکی ، ترافیک ورودی شهر در شرق تبریز را ازطریق مسیرها و مبادی ورودی با مسیرهای اتوبان شهید کسایی ، اتوبان پاسداران ، ورودی تبریز، جاده تهران ، شهرک های اقماری حومه شهر، دانشگاه آزاد اسلامی و مسیر شهر باسمنج تبادل نماید.

 


وسعت محدوده اجرای این پروژه 60 هکتار از اراضی منطقه خلعت پوشان بوده و دارای پنج پل شامل پل اصلی اتوبان شهید کسایی به پاسداران ، پل رودخانه ای در مسیر دو اتوبان ، پل یا گالری (تونل) مسیر باسمج ، پل مسیر اتوبان شهید کسایی به شهر تبریز و پل مسیر شهر تبریز به اتوبان شهید کسایی می باشد.

فاز اول طرح که جدیدا افتتاح شده

 به غیر از پل اصلی که با پایه های بتنی و نیز پل های فلزی و عرشه بتنی طراحی شده، مابقی پل ها تماما" با پایه ها ، تیر پل ها و عرشه های بتنی طراحی گردیده اند.

عرشه پل اصلی
علاوه بر این، پروژه بزرگ دارای 275 عدد شمع بتنی در جا به طول متوسط هر کدام 20 متر و قطر 2/1 متر میباشد که مجموع طول شمع های اجرایی 5500 مترخواهد شد.


مسیر ارتباطی جاده باسمنج

همچنین یک دیوار حایل در بخش مالی پروژه به طول 365 متر و ارتفاع 17 متر باهدف کمک به پایداری تراشه اراضی کوی مرزداران در این پروژه طراحی شده است که سیستم سازه ای این دیوار حایل بتنی با قالب نقش برجسته نمایان است.



منبع:وبلاگ تبریز شهر آرزوها

ارسال در تاريخ چهارشنبه ۱۳۸۹/۰۹/۰۳ توسط احمد عاقلي
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

پیج رنک

آرایش

طراحی سایت